Her og nå

Jeg føler jeg har ansvaret for en hel verden. Jeg føler at det jeg tenker og gjør, får konsekvenser for resten av verden. Det er veldig skummelt å tenke det. Jeg tenkte en feil tanke, også datt kontakten min på isen og brakk foten. Jeg tar på meg skylden for alt det vonde som skjer. Jeg bærer en stor bør på mine skuldre. Men er det egentlig jeg som styrer verden? Er det mitt ansvar? Personalet mener jeg tar feil. Jeg er usikker. Noen ganger tenker jeg at det jeg tror ikke stemmer. Men det er skummelt å skulle teste noe sånt. Jeg er redd for å lage store konsekvenser for verden. Det vil jeg jo ikke.

I tillegg sliter jeg med mat nå. Jeg har vær dårlig i det siste og da har jeg gått opp i vekt. Det er veldig vanskelig for meg å takle. Så nå er jeg veldig fortvilet over det.

Jeg er for tiden innlagt. Jeg har vært innlagt i mange år, men nå ser det ut til at innleggelsen går mot slutten. Jeg har begynt å jobbe mot å komme i leiligheten min i bofellesskapet. Jeg fikk den i mars så jeg har ennå ikke prøvd å bo der. Jeg gleder meg veldig. Det blir bra å komme ut av sykehuset. Det jeg gleder meg mest til, er å kunne lage min egen mat. Bare det ikke går over alle hauger som sist jeg prøvde å bo alene. Da gikk jeg raskt ned i vekt ig ble undervektig. Blodprosenten stupte og neglene ble helt tynne. Jeg vil bli tynn mer enn noe, men jeg vil ikke ødelegge kroppen min. Så nå har jeg i samarbeid med psykologen laget en kostliste med et antall kcal som er sunt for kroppen, men jeg går ned i vekt (på en sunn måte). Så nå får vi se om jeg klarer å forholde meg til den.

2 tanker på “Her og nå

Legg igjen en kommentar

