Ståa

 

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her, og sist jeg gjorde det var ikke ståa så bra. Jeg slet med å skille virkelighet fra fantasi og tanker fra hendelser. Jeg kan med glede fortelle at det har endret seg!

Nå har jeg det bra. Jeg har mye energi og er mye ute med venner og kjente. Og jeg koser meg!

Endelig har jeg det bra igjen. Det er så godt å ikke være livredd. Ubeskrivelig godt.

Jeg sliter med mat nå, fordi mens jeg var dårlig, la jeg på meg en del. Jeg gjør alltid det.. Det er veldig vanskelig å takle nå. Jeg er veldig trist på grunn av det (men klarer å kose meg i u-matsituasjoner). Jeg skal prøve å nyte julen og prøve mitt hardeste og ikke bekymre meg for vekten resten av året. Men det er vanskelig. Jeg prøver å tenke at hvis jeg spiser jevnt nå, legger jeg på meg mindre når jeg må (og egentlig vil) spise masse i julen. Jeg vet ikke om det bare er noe jeg overbeviser meg selv om eller om det stemmer men det hjelper på et vis så jeg ikke føler meg så mislykket.

Jeg kjøpte meg ei bok i dag. «ser du meg om jeg forsvinner», av Kristine Getz. Jeg har bare lest et kapittel, men jeg gleder meg til å lese resten.  Handler om Kristine selv og anoreksien hennes. Dama i bokhandelen sa den har mye håp i seg. Håp om å bli frisk.

Jeg har det bra! Det håper jeg jeg har i lang tid nå, men første mål er å komme gjennom resten av året. Jeg har tro på at det skal gå bra. Ønsker dere en god helg.

 

2 tanker på “Ståa

  1. Fint å høre at du har det bra. Hvis det er noen trøst, så er det flere som stresser med mat og jul…vi sliter selvsagt ekstra, men vi får prøve og gjøre det beste ut av det. Kos deg og nyt de fine stundene du har 🙂
    Jeg har lest hele boken, den er trist og fin på samme tid.

Legg igjen en kommentar

